Hamstringsbekymmer

Ingen tävling för mig till helgen. Gårdagens träning var lite "upp till bevis" om jag skulle delta i Conference mästerskapet till helgen. Trots att jag vilat hela helgen kände jag redan när jag började värmaupp att muskeln var irriterad, jag försökte trotsa smärtan till en början. Men det blev bara värre och värre och tillslut var jag tvungen att ge upp. Ingen rolig insikt. Men jag var tvungen att lyssna på kroppen. Så nu är det vila som gäller coh det ska bli för himla skönt. En lång uppbyggnadsperiod under hösten och en hel vårtermin av tävlingar har definitivt tärt på kroppen. Så lite återhämtning är välbehövligt och förtjänat.
KT-tapad baksida. Har ingendirekt diagnos på den. Men det är ialla fall ingen bristning för jag har fortfarande full styrka. 
.
Känns trist att inte kunna åka med laget på den sista tävlingen för säsongen. Jag fick möjlighet att åka med och supporta dem, men en 14 timmars buss/flyg resa idag och samma resa tillbaka på söndag, för att senare resa i över ett dygn för att komma hem på tisdag, kändes inte som en särskilt smart idé för kroppen och framför allt inte baksidan. Istället bestämde jag mig för att stanna kvar här uppe. Packa, städa, fixa och göra mig redo för Sverige i lugn och ro. Om mindre än en vecka är jag hemma. Fy sjuttsingen så skönt. LÄNGTAR!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0