Pubrundan 2011

Fy farao vilken rolig kväll. Topp tre av bästa kvällarna i mitt liv (om inte den bästa?!?). Har gått runt med ett fånigt leende på läpparna i två dagar nu.

Sinnes. Galet. Svettigt. Gapigt. Skrattigt. Röjigt. Skitigt. etc, etc, etc

 Dog lite när jag kollade igenom bilderna dagen efter. Börjar fundera på om det verkligen bara var cider i 20-kronorsglasen. Är det någon gång det ska spåras så är det nog ändå pubrundan. Låter bilderna tala för sig själva.


Glada klasskompisar på terassen, first stop



Osbeck och pöjkarna


Det börjar spåra rejält

Tjocka korven på Oxgrillen toppade kvällen


Visum

Huvudvärk!!!

Ds:160 application form, personbevis från skatteverket, utdrag ur polisregistret, i20-form, kuver addresserat till min egen address, färgfoto 5x5 cm, kvitto från banken på 980 sek, kopia på scholarship, giltigt pass etc. etc. etc.

Det där med visum är inget man gör på volley. Hur mycket som helst att fylla i, KILL ME!!!
Jag är en oskyldig student från smålandsskoogarna, kan ni inte bara ge mig ett visum. BLÄ


JAG SAKNAR DIG


FIG träningsläger 2011 i Spanien

Igår kom jag hem till Sverige igen efter 10 fantastsika dagar med Sveriges bästa FIG. Vilket supergäng vi är, kärlek till er alla. Med en månad kvar till studenten börjar jag nu bli aningen sentimental. Det kommer inte vara helt smärtfritt  att skiljas från Växjö FIG. Utsparken kommer garanterat bli en blöt historia.

Ska försöka mig på en kort beskrivning av träningslägret (hur nu det ska gå till?!).
Så många minnesvärda stunder, var ska jag börja?

Träningen
Fick tyvärr inte med mig några stavar ner vilket jag från början blivit lovad. RyanAir ändrade villkoren vid årsskiftet, kul på jul... Så det blev ingen hoppning, vilket varit ganska irriterande. Men jag har ändå tränat på ordentligt med sprint, styrka i ryssgymet, vattenpass och simintervaller i poolen samt härliga joggingturer längst strandpromenaden. Har blivit ca. 2 pass per dag. Drog upp tre av mina valkar jag har i händerna så det blev inte särskilt mycket gymnastik dock. Men snabbheten gick väldigt bra, lovar gott inför utomhussäsongen 2011.


Sprintpass på mondobanor



75 kg


Uthållighetspass på stranden

Fritiden
Vi bodde vid ett fint ganska stort hotell i Alfas del Pir, en liten och mysig stad vid kusten. Väldigt lugnt område och inte något vidare uteliv vilket tränarna säkert tyckte var jättebra.
   För en gångs skull hade vi tur med vädret. Tre molndagar på tio dagar får man inte klaga på. Blev ganska mycket poolhäng då vi inte tränade. I början spelade vi beach volleyboll. Men det dog ut med veckan. På grund av att vi var för slitna på träningen.
    På kvällarna hade vi aktiviteter nästan varje kväll, en poängsamlande mångkamp som pågick hela första veckan. Mitt lag knep silverpengen. Blev även mycket kortspel om kvällarna, knackpoker och plump. Jag, Palle och Löken har Blomman att tacka för en skrattrik kväll vi sent kommer minnas. Vi lurade i honom de mest sjuka saker om figet vi kunde komma på och han köpte allt rakt av. Jag var tillexempel bisexuell och hade nyligen gjort slut med min flickvän och Löken hade haft medverkat i flera trekanter. FY SÖREN, vad vi skrattade åt Blommans reaktioner. Dagen efter insåg vi att vi gått aningen för långt och alla tre var nervösa för utskällningen vi skulle få då vi avslöjade sanningen. Men som tur var blev Blomman bara lättad och vi kunde pusta ut.

Blomman steker, spanet i bakgrunden.


Underbar eftermiddag vid havet



Maten
Avslutningsvis måste jag säga några ord om maten eftersom det är väldigt viktigt för oss idrottare.. hehe. OCH maten var väldigt bra, buffé tre ggr om dagen. Härligt salladsbord och alltid någon rätt som man tyckte om. Blev lite enformigt mot slutet, men va sjutton... 
   Löken, Jonte och Laack underhöll oss med brylle-ätar-tävling en middag. Väldigt roande att se hur de pallade trycka i sig minst 1 kg slajmig pudding. BLÄ! Löken gick segrande ut tävlingen.


URK!


Älskade tränare

Ett stort tack till Pling och David som annordnat denna kanonresa.

All kärlek till Växjö FIG


RSS 2.0