Lägesrapportering



Klockan är kvart över 10 i Ali Cante. Har redan hunnit med dagens första pass och ätit frukost. Gick upp 7 imorse för att lyfta klockan 8.00 tillsammans med Olivia. Gymmet är litet men har det viktigaste, ville träna tidigt för att få en egen stång. 
   Körde frivändningar, ryck, enbensknäböj och bål. Tvivlar på att stången verkligen vägde 20 kg, gick lite väl lätt att rycka 50 kg. Fast om den gör det är det bara positivt...
   Resten av FIGet är iväg och tränar nu. Jag och Olivia tänker slappa vid poolen med gott samvete. I eftermiddag blir det simning och bål. Sedan en runda till havet.

Det spelas en hel del Beach Volleyboll här, så fruktansvärt roligt! Dock får jag bara spela en timme/dag för Janne pga foten. Bäst att lyssna på Gurun...

Igår hade jag och Caroline redovisning för vårt projektarbete. Nu är vi i mål. Uppsatsen inlämnad och redovisningen avklarad. Så skönt. Ska dock inte säga att det varit något betungande. Sammarbetet har fungerat utmärkt, det har varit roligt och lärorikt.

Nu blir det steket vill jag lova. CIAO!



Därefter blev det äggfrukost och kaffe.  

Påsklovet som gick

Så har jag uppplevt mitt sista påsklov.

Det har varit ett soligt och avkopplande lov. Har roat mig med träning, stek, skönt häng, kajakpaddling, grillning, hagbergarsläkten, lantzasläkten och ett färdigskrivet projektarbete. Det har med andra ord inte gått någon nöd på mig.

Och de 10 kommande dagarna kommer definitivt inte bli sämre. Träningsläger i Ali Cante väntar för Växjö FIG. Eftersom jag var i Thailand förra året är det två år sen jag senast var på träningsläger, ska bli roligt att åka ivåg igen. Ägna dagarna åt träning och underbar gemenskap, det är då friidrott är som allra bäst. Eftersom Ryan Air är jordens tjurigaste flygbolag får jag inte längre ta med mig mina stavar (vilket jag var lovad från början), ganska surt. Men får göra det bästa  av situationen och lägga mer fokus på sprint och benstyrka.

Fick ett trevligt mail från Coach Duncan igår. Han berättade att jag kommer ha fri tillgång till en riktig gymnastiklokal och gymnastiktränare i Flagstaff. Sjukt motiverande och spännande. Vill till Arizona NU (eller nej, jag har väldigt trevliga månader i Sverige framför mig)!!!

I onsdags fick jag ett annat trevligt samtal från Hyde Park. Londontjejen Frida ringde och överraskade mig, förgyllde definitvt min dag. Saknar min solstråle.



Luxar till det efter en stressig dag

GOSH! Dagen har gått i ett. Produktivitet.

Religonsprov på morgonen
Projektarbetsskrivning (snart klara)
Lunch med Pappa och Carro
Jobb på fritids hela eftermiddagen
2 andetag hemma
2 timmars träning på IK och vallen
Mat, plugg & dusch
STUDENTFEST

Tar bilen in till stan med Julle om en timma. Efter mycket tvekande kom vi fram till att vi är värda lite dans, det nalkas ju studenttider.

Sofia är hemkommen från Birmingham. Tre månader gick fort. Jag vill krama henne nu.

Hej igen spikskor!

Hoppades med spikskor idag, första gången på lääääänge. Älskar den där extra farten i benen som spikskorna ger. Träningen känns överlag riktigt bra just nu. I söndags rykte jag 50 kg vilket var pers, så formen börjar väl ordna upp sig även den.

Lite mer än två veckor kvar till träningslägret. Sista FIG-lägret... 10 dagar i Ali Cante med Sveriges bästa FIG, det ser jag fram emot. Eftersom vi åker direkt efter påsklovet kommer jag vara skolfri i tre veckor. Och därefter är det bara två veckor kvar eller något sånt innan betygen sätts. Räknade att jag har 17 skoldagar kvar innan mina allra sista betyg sätts. 17 dagar till friheten. 17 dagar!!! Det ska jag nog stå ut med. 




Några bilder från FIG lägret i Italien i ettan (vi hängde inte bara på stranden, hann faktiskt med att träna lite också)

RSS 2.0