Freshman year - Mission accomplished

Mitt år som freshman i college är nu fullbordat. Igår skrev jag min sista final exam. Jag kan andas igen. De senaste dagarna har varit riktigt hardcore på pluggfronten. Jag brukar vara bra på att prestera under press, men konsekvenserna av en överarbetande Lisa är finnar och utslag i ansiktet, dålig sömn matvanor samt ett bombnedslag till rum. Men nu är slitet över. Ett prov i måndags och två i tisdag plus uppsatsinlämning. Pang, smack, boom, CHECK! Känns väldigt tillfredställande att sätta punkt för ännu ett skolår. Det har varit ett annorlunda och lärorikt år, med mycket känslor blandade av olika slag. Den största skillnaden mellan gymnasiet och college är mängden skolarbete man måste göra i college. Efter detta året kan jag inte riktigt förstå varför jag klagade över läxorna på gymnasiet. Svårighetsmässigt tycker jag däremot inte att det är någon störra skillnad mellan gymnasiet och college.
Checkar av Freshman year i College. Tar beslut i sommar om jag kommer tillbaka för ett Sophomore year.

Kommentarer
Postat av: Pa

Du är bäst Lisa!!!

Välkommen hem

2012-05-10 @ 08:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0