väderkontrast återigen

I söndags hade Flagstaff som sagt besök av en snöstorm. Jag har aldrig i mitt 20-åriga liv sett så mycket snö falla under så kort tid (ett dygn). Att vakna upp till över halvmetern på måndagmorgon var något av en chock.

Men det magiska vinterlandet blev inte långvarit. Redan på måndagen förflyttade sig temperaturen uppåt och där har den förblivit sen dess. Snön töar bort i rasande fart och lämnar en massa blask efter sig. Lika chockad över hur snabbt snön kom, lika chockad är jag över hur snabbt den har försvunnit. Detta Flagstaff-väder slutar aldrig att överraska. Monsun regn nästa?


Trots att vi i princip har shortsväder just nu så har snön inte helt försvunnit. På grund av utställningar och event i the Dome har vi förflyttat träningen till utomhusarenan. Idag var det stavhoppning i snön. Himmelen var klarblå och solen reflekterades så mycket i snön att jag var tvungen att hoppa med solglasögon. Snö, shorts, solglasögon - förvirrande combo.
La Familia kommer på söndag!!!!!!!!!!!!! Längtar så otroligt mycket. Kan inte fatta att det redan är dags. Jag har kommit mer en halvvägs genom terminen. Läskigt vad tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0