Peptalk

Avslutade precis ett skypesamtal med käraste Elli, ett riktigt peppande sådant. Hon lyckades lugna mina nerver och göra mig riktigt riktigt peppad inför morgondagens tävling. Kändes skönt att få tala ut med någon hemifrån, kunna rensa huvudet på alla tankar och ta emot kloka råd. Precis vad jag behövde, jag tror minsann jag är redo. Kroppen känns bra både fysiskt och mentalt. Imorgon är det bara in och köra, ingen press. Jag håller ju på med friidrott just av den anledningen att det är så himla roligt och det är precis det jag tänker känna imorgon när jag står där på ansatsbanan i vår mini-globen.

Blir konstigt att inte göra säsongsdebut på Sunnaspelen i Karlskrona som jag gjort alla tidigare år, och ännu mer konstigt kommer det kännas att inte ha familjen eller några IFKare där. Det blir annorlunda och konstigt, men jag tror det kommer gynna mig. Ska bli skönt att få tävla med helt nya människor som inte vet något om mig och virseversa. En helt ny start med andra ord.
Tack för samtalet. Du är en klippa till vän

Nehepp, nu ska jag ner till campus och hämta mina tävlingskläder.

Kommentarer
Postat av: Frida

Come on tiger ;) ska tänka på dig imorron! Måste va riktigt häftigt att få tävla i den hallen. Bara njut!!!! Skönt att få ett ellipeppsamtal, hon är grym på det där. Pussss till dig min fina vän <3

2012-01-14 @ 00:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0