In the air

I morse var det "time to get in the air", det vill säga stavhopp. Eftersom det inte alls har gått bra att hoppa hemma i Sverige under lovet var jag ganska nervös för hur det skulle gå. Det började lite knaggligt, men slutade helt klart över förväntan. Hittade tillbaka till den naturliga känslan som inte viljat infinna sig på vallen i Växjö, så då kan jag inte vara annat än nöjd och tacksam. En skön magkänsla och en behövlig boost för självförtroendet, det är precis vad jag beöver inför lördagens säsongsdebut. En blandning av nervositet och förväntansfullhet börjar infinna sig. Det ska bli riktigt spännande att få uppleva hur det är att tävla i USA. Målet med tävlingen nu till helgen är att få med mig ett resultat, mer press än så tänker jag inte ge mig själv. Det blir en tävling där huvudsyftet är att lära inför vad som komma skall.  Bara det faktum att det är 24 tjejer anmälda i kvinnornas stavhopp blir en ny erfarenhet!!! Så många deltagare tror jag aldrig jag tävlat mot tidigare. Spännande spännande!

Annars i Flagstaff då? Campus är tyst som graven, skolan börjar inte förrens på tisdag så inga elever är här ännu. Den 3 decimeter tjocka snön som täckte staden när jag åkte hem är i princip borta, vilket framkallar vårkänslor. Solen skiner och himlen är klarblå, idag satt jag ute och solade en timme (dock med kläder på). Ja vädret här tilltalar mig betydligt mer än grådassiga Växjö-vädret. Onsdagskvällen bjöd på Bio tillsammans med Rashida och Simone, mission impossible it was. Mikael Nykvist spelar en av de större rollerna i filmen, mer hollywood åt Sverige!!!
Månen var helt underbart vacker ikväll när vi åkte hem från Bion. Här är ett halvhjärtat försök att föreviga den

Kommentarer
Postat av: Elli

Lisa! Saknar dig som en tok här! Vad glad jag blir att höra att du har hittat tillbaka till hoppningen! Hör av dig när du har tid för en skype! Om vi inte hörs innan lördag! Stort stort gigantiskt lycka till!



Största och varmaste kramen till dig!

2012-01-12 @ 07:46:13
Postat av: mamma

Instämmer med Elli, så härligt att höra att hoppningen funkade. Nu håller jag tummar och tår på lördag. Snön som kom i tisdags är borta och här är det åter mörkt och blåsigt.Men idag verkar faktiskt både värme och varmvatten i huset fungera.

Kramar till Dig!

2012-01-12 @ 16:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0