Godkänd debutering

Och så var min första inomhussäsong som en student athlete i USA igång. 11'6 feet blev mitt slutresultat, vilket i meter är 3.50. Ett resultat jag är nöjd med. Mitt mål var att få med mig ett resultat uppnåddes men det blev en svettig start med två kryss på ingångshöjden. Men därefter rullade det åp och jag tog allt upp till 3.65 i första. Försöken på 3.65 var bra, men jag började bli riktigt trött och hade inte det där lilla sista krutet för att komma över.
3.50 var hur som helst kvalgränsen för vår viktigaste lagtävling under inomhus - Big Sky Conference. Vilket är ett lagmästerskap mellan alla skolor i våran tävlingsregion. Skönt att ha det avklarat, nu kan jag helt och hållet fokusera på att prestera bra utan några som helst krav.

Att kraften inte riktigt räckte till på 3.65 är kanske inte helt konstigt med tanke på att klockan vid den tiden var 12 och tävlingen varat i hela tre timmar, längsta stavtävlingen jag varit med om utan tvekan! Trots att det tog både tid och enerigi med så många deltagare var det ändå väldigt motiverande och roligt. Hela arenan kryllade av friidrottare idag, allt från highschool-elever till proffesionella idrottare. Fick goda tips och råd från en kvinnlig stavhoppare som tyckte jag hade väldigt stor potentioal, sånt blir man glad av att höra.

Efter en hel dag i The Dome (inomhusarenan) är jag helt slut i både kropp och knopp. Fortsätter mitt mönster lägga mig före 22. Återkommer med bilder imorgon.
Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: pa

Grattis Smittan!

Mamma och jag undrar över det där mönstret att lägga sig göre 22:00. Det känner vi inte igen.

Stolta är vi i alla fall.

Tack & hej Leverpastej, nu drar vi till Karlskrona.

2012-01-15 @ 06:35:34
Postat av: Anonym

Skulle vara Snuttan, inte smittan/Kram Pa

2012-01-15 @ 06:36:57
Postat av: Anna Höög

Grattis Lisa, vilken härlig säsongsdebut! :)

2012-01-15 @ 14:50:44
URL: http://ainnis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0