Tre år senare

För nästan precis tre  år sen hoppade jag mitt personliga rekord 3.70. Det var Pallasspelen i Malmö sista helgen i januari 2009. Jag minns den dagen så väl, det var en bra dag. Då var jag helt säker på varför jag har en sån stor kärlek till friidrott. En säkerhet, som efter min fotskada (som drabbade mig en vecka senare), tynade bort för en lång period. Jag har många gånger haft seriösa funderingare på att lägga spikskorna på hyllan, men en röst inom mig har lyckats övertala mig vid att fortsätta kämpa på.

Idag. Tre år och en långdragen fotskada senare, är jag äntligen tillbaka där jag stannade upp. Nu är jag mer säker än någonsin om varförjag älskar friidrott. För när man når ett sedan länge eftersträvat mål, inser man att det varit värt varenda sekund av hårt slit.

Det var en underbar känsla att landa i mattan och se ribban ligga kvar ovanför mig. Äntligen. Och det som känns ännu bättre är att det finns så mycket mer att hämta. Mina försök på 3.85 var bra, men staven blev för mjuk och jag hann inte leta upp nästa i serien. Jag gjorde höjde greppet till max och försökte hjälpa staven så mycket som möjligt, men det räckte inte för att ge mig tillräckligt med skjuts.
Mitt pers kommer i alla fall inte förbli så länge till om jag får bestämma. På torsdag är det en kvällstävling och jag får en ny chans.
Den vinner som är trägen

Kommentarer
Postat av: Pa

Grattis tjejen!!!

Där ser du, trägen vinner.

Kram

2012-02-12 @ 05:51:27
Postat av: Anonym

Stort Grattis, så kul, så kul....du var så härligt positiv när vi pratade i fredags så jag trodde att det skulle bli högre än 350. Härlig bild på dig också. Kramar Love you /mamma

2012-02-12 @ 07:58:46
Postat av: amanda

aah va glad jag blir av att lasa detta Lisa! Allt slit lonar sig! Kramar fran en stolt kompis i Thailand!

2012-02-12 @ 09:19:24
Postat av: Stina

Du är grym Lisa! Tycker det är så kul att följa ditt äventyr :) Många skånska kramar!!

2012-02-12 @ 10:00:45
Postat av: Korven

Stor kram på dig Lisa!!! Grym är vad du är. Vi tänker på dig! / Elin Julia

2012-02-12 @ 10:25:29
Postat av: vickan

Åh vad roligt lisa, så glaaad blir jag!!!! Du är grym! Kram på dig:)

2012-02-12 @ 11:19:10
Postat av: Maja

Vad stolt jag blir över dig bästa Lisa!! Massa pussar och kramar!

2012-02-12 @ 11:59:25
Postat av: Frida

Gåshud av glädje!!!:) Erica berättade igår när vi firade emma efter det tror ja att ja loggade in minst 7ggr på Skype under kvällen. Måste få prata!!!!:) Puss!

2012-02-13 @ 00:25:48
Postat av: Big-E

Grymt Lisa! Visste att du skulle lyckas...eller hoppades i alla fall på det.



Fortsatt lycka till mot 4 meter...:)

2012-02-13 @ 12:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0