En stressig period

Blä för denna veckan. Hur mycket plugg som helst, och nästa vecka har jag tre exams som jag måste sätta igång att plugga till. Har grottat ner mig kulturvetenskap, business juridik och ekonimi. Har försökt att inte stressa upp mig allt för mycket, vilket jag brukar, det funkar ungefär 50/50. Denna torsdagskvällen lyckades jag koppla bort allt skolarbete och unnade mig en pluggfri kväll. Det var vad jag behövde, vila huvudet och ladda batterierna. Precis som kroppen behöver vila från träning, behöver huvudet vila från skolarbete emellanåt. Men imorgon är det dags att plöja skolarbete igen.

Ikväll har vi varit på basketmatch. Vid halvlek belönades alla student athletes som kom in på Deans list förra terminen, jag var en av dem. För att hamna på Deans List ska man ha ett GPA (betygsnitt) över 3.5. Ett A är värt 4, B värt 3, C värt 2 och så vidare. Jag fick A i alla mina kurser förutom engelska förra året vilket gav mig ett GPA på 3.7, vilket jag är väldigt nöjd med. Roligt att få belöning för allt slit och en boost till motivationen.

Kommentarer
Postat av: Kristian pettersson

Being on the Dean's List as a student athlete could really help you get an academic scholarship and internship when you decide to go for an MBA (in about 4 years), good thing school never ends... At 40 I am starting a new journey, 3 years of principal education, it just never ends ;-)

2012-02-10 @ 08:52:39
Postat av: Anonym

Grattis, så jättekul att läsa, jag är imponerad att du fixar skolan så bra. Kul att man uppmärksammar, det är vi dåliga på i den svenska skolan.

Har förstått att du haft mycket att stå i den här veckan, skönt att du fick ett break igår!

Kramar/mamma

2012-02-10 @ 15:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0