Carl Anders Vasa

God morgon Sverige!

Klockan är snart två på natten och jag är fortfarande vaken. Att jag är vaken efter midnatt hör till ovanligheten vill jag lova. Anledningen till att jag hållt mig vaken är en filisofi uppsats som jag envisats med att skriva klart innan jag släcker lampan. Nu är jag nästan färdig, men jag tror den behöver en genomgång imorgon innan jag skickar in den. För varken mina ögon eller fingrar har varit särskilt pålitliga den senaste timmen. Temat var förhållandet mellan moral och religion, vilket jag tycker är ett riktigt intrressant ämne att skriva om.
Fast nu var det ju inte mina nattliga bedrifter jag skulle skriva om, de är inte mycket att skryta om i jämförelse med min kära fars prestation igår. Han åkte nämligen sitt femte Vasa-lopp. Trots magsjuka och gubbavad tog han sig från Sälen till Mora. Ja något nytta har vi väl ändå av vårt "Lantza-vres". Bra jobbat Pappsen!


Pappa vid Vasalopps-starten i Sälen. Representerar Northern Arizona University med mössan han fick av mig julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0