Ego-helg

Ingen tävling för mig denna helgen. Min baksida krampade ihop sig ganska ordentligt i måndags på träningen. Inget som verkar vara särskilt allvarligt och ingen bristning, vilket känns skönt.  Men tävlingsduglig är den inte, riktigt trist med tanke på att helgen tävling i Kalifornien är den bästa på hela året. Typiskt. Vill inte tänka på det så mycket, men det är svårt när hela laget är iväg, lägenheten står tom och jag blivit beodrad vila hela helgen.

Försöker göra det bästa av situationen och det har hittlls gått bra. Vädret ska bli riktigt bra denna helgen, ca 20 grader och klarblå himmel. Jag har investerat i en solstol så det lär bli en hel del kvalitetssolning på balkongen. Jag har även bokat tid för en ansikstbehandling imorgon (något måste jag ju göra för att få tiden att gå).
Det har varit International Week på Universitetet denna veckan och idag var det någon slags mässa/festival/utställning av olika länder som representarades av internationella elever från det landet. Jag hjälpte till en lite stund vid det svenska bordet.  Fika, milleniumtriologin, IKEA, svensk design och älgar - det finns mycket att vara stolt över som svensk.
Svensk-gänget
Några Saudi-Arabiska killar insisterade på att jag skulle prova burka. Ganska behaglig klädsel och inte alls så tung och varm som jag trodde. Men jag måste ändå säga att jag är glad över att kunna klä mig i vad jag vill. Skulle bli ganska knepigt att hoppa stav i heltäckande slöja.
Me going muslim? Nej tack!

Nu ska jag inleda min ego-helg med lite Netflixande. Netflix.com är en kanonbra sajt som har alla tv-serier och massor av filmer streamade. Kostar 8 dollar i månaden, men första är gratis. Just nu har jag snöat in mig på läkarserien Greys anatomy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0