Back on track

Har precis kommit fram till Albaquerque i New Mexico. Bussresan hit tog 6 timmar med matstopp. Jag har fått ett singelrum, vilket jag från början var lite besviken över, men nu är väldigt tacksam över. Jag kan bre ut mig och sova ostört i en stor säng.
Jag älskar stavhopp, men att resa med stavar är en riktig pain-in-the-A
.
Sen jag sa hejdå till familjen i måndags har jag haft en ganska dålig vecka. Kännt mig deppig och drabbats av väldigt mycket hemlängtan. Vill verkligen hem till Sverige. SÅ mycket svenskt jag längtar efter: huset, familjen (trots att de precis var här), värnner, svensk husmanskost, prata svenska, heligeå, långa ljusa sommarnätter etc.
Träningsmotivationen har verkligen inte varit på topp denna veckan. Så det har knappast varit med passion jag tagit mig igenom mina träningspass. Men sådana veckor är okej att ha någon gång ibland.
.
Kan å andra sidan meddela att träningen inte gått särskilt dåligt. I måndags persade jag i frivändning+stöt och benböj, 62 resp 83 kg. Jag älskar verkligen olympiska lyft och är i förhållande till min vikt ganska duktig på det. Dock har benböj alltid varit min svaghet. Under FIG-tiden bänkade jag lika mycket som jag benpressade, vilket är precis lika onaturligt som det låter. Så att jag nu benböjer 8 kg mer än jag bänkar, är ett klart framsteg för mina benmuskler.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Lisa! Vi har varit hemma några timmar nu. Hemresan gick mycket fortare än resan till USA, vi klarade ett dygn "från dörr till dörr". Nu har vi ätit "påskaftonsmat", det blev broccoli- och skinkpajer. Vi har haft två underbara veckor i USA. Tänk att träffa dig, dina nya vänner och få uppleva din vardag. Härliga dagar hade vi på vår tripp till Las Vegas. Det var kul att åter få komma till Kalifornien, men avslutande dagar i Phoenix var minst lika bra. Nästan alltid klarblå himmel i två veckor var en bonus jag inte hade räknat med.

Här hemma är det kallt och snön hänger i luften, jag har eldat en brasa och vi stannar inomhus i kväll!

Tusen kramar, vi ses snart igen! mamma

2012-04-07 @ 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0