TGI Friday!!!

PUUUUUH vilken vecka!
Har pluggat och pluggat och pluggat. Har aldrig pluggat såhär mycket i mitt liv. Texter som ska läsas, summeras, läxprov som ska göras, uppsatser som ska skrivas och matteuppgifter som ska räknas och på detta 7 träningspass.
Är jag glad att det är helg? Svar: JA!
Dock kommer jag få ägna en hel del av mina dyrbara helgtimmar till plugg. Men inte i lika mycket som jag gjort i veckan. Skolan kräver verkligen mer av mig en vad jag hade förväntat mig. Kanske känns det så överväldigande nu i början på grund av språket. Kan ju i alla fall hoppas att studiebelastningen lättar med tiden.
Träningen går kanon här. Tränar i shorts och sport-BH under en strålande sol. Precis lagom temperatur. Trivs hur bra som helst med Coach Duncan. Han har mycket värdefulla kunskaper och ett stort hjärta. Tror vi kommer kunna utveckla ett riktigt bra sammarbete. Han fick mig (nästan) att gråta under styrketräningen igår för att det var så jobbigt (jag har aldrig någonsin gråtit på en träning tidigare). Men fy sören vilken skön känsla jag fick när jag var färdig. Det var förmodligen tack vare endorfinerna jag klarade att bestiga gårdagens pluggberg.
Nu ska jag ta en välbehävlig powernap. Mina hjärnceller behöver återhämta sig.
Fredagschill i apartment 151

UPDATE: Ikväll åt jag, Carro, Shaun och Rob kvällsmat på Chilis, en smarrig restaurang i stan. Jag slog på stort och käkade min första hamburgare i USA. Det var verkligen på tiden och god var den också!!!

Kommentarer
Postat av: Kristian Pettersson

Hi there, this might be too soon (or too late, depending your point of view)but here goes: you got to love to learn again (remember 1:st grade, when you couldn't wait for the next school day to start), I was fortunate, I got to work for 6 months and do the military service for 15 before I started college, and that really helped me remembering that I studied for me and my future life and not to please an overzealous professor. In any way I wish you a pleasant weekend (and try the mushroom burger next time, it is awesome...)

with regards Kristian

2011-09-24 @ 12:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0