Förkyld

Den årliga höstförkylningen har slagit till. Jag förstår inte, jag kommer aldrig undan. En gång om året (två på sin höjd) blir jag förkyld. Samma sak, varje år. Har ett relativt starkt immunförsvar, men en förkylning om året måste jag genomgå. Det är bara så det är. Dock brukar mina förkylningar intevara särskilt långvariga och jag brukar kunna genomföra träningen ändå. Jag försöker se det från den ljusa sidan: Bättre att förkylningen kommer nu än om några veckor då den riktiga hårdträningen dragit igång. Och förkylningen ger mig en extra god ursäkt till att ta en nap istället för att sätta igång med mina läxor.

Klockan ringde 5.45 idag på morgonen. GYMNASTIKTRÄNING. Det var en kraftansträngning att släpa sig ur den varma sängen. Innan jag började värma upp var jag så trött att jag började prata svenska med Coach. Men han var lika trött som jag och uppfattade inte ens att det var svenska jag pratade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0