Fredagsmys

Trött. dunder super mega jätte trött. Jag är så glad att det äntligen är helg. Denna veckan har varit väldigt krävande på alla möjliga sätt. Har känns som ett maratonlopp som aldrig ville ta slut. Ett under att jag stått på benen och inte brytit ihop fullständigt på marken. Jag lyckades ta mig i mål i alla fall och ser äntligen ljuset i tunneln.
Har precis avslutat veckan med en matte-exam. Gick bättre än förväntat. Eftersom jag varit så överväldigad med läxor började jag inte plugga till provet förrens igår kväll. Inte världens bästa drag av en kvällstrött Lisa Lantz. Pluggade till 1 på natten, har aldrig pluggat så sent och intensivt. När det kändes som att jag inte hade några ögon insåg jag att det nog var läge för lite sömn. 5 timmar fick jag innan klockan ringde klockan 6. Upp och till campus för att vinka av Caroline och Cross-country laget som ska tävla i Conference (den viktigaste tävlingen för laget). GO JACKS! Därefter blev det omelettfrukost på IHOP och därefter stavhopp. Kylan är på väg och vi flyttade in mattan inomhus igår. Så denna morgonen var första passet i The Dome och fasen va bra dert kändes. Trots min sömnbrist och stress gick det riktigt bra. Hoppade med 16 stegs ansats (vilket är två steg längre en min tidigare fulla ansats), mest bara för att känna efter. Kändes så bra, inte den minsta tvekan trots ny stav och ny ansats, bara pang på. Mitt självförtroende i hoppningen bara växer och växer. Ville inte sluta hoppa, så det blev kutning till min matte exam. När den var avklarad var det raka vägen hem till sängen som gällde.
Och här i sängen har jag legat nu i några timmar och bara andats ut...
Har ett hoppstrykepass i eftermiddag, så om någon timma ska jag försöka väcka liv i kroppen. En värdefull slapptimme kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0