National pole vault Summit

Tränar på att göra en "free take-off", vilken innebär att jag ska vara i luften redan innan staven träffar lådan. En teknisk detalj jag inte har reflekterat över tidigare. Idag var andra passet då vi fokuserade på "free take-off". Har lätt för att lära mig ny teknik och dagens pass gick väldigt bra. En markant före/efter skillnad. Känns himla spännande hur min nya fria "take-off" kommer påverka min hoppning. Full av förväntan. Känns väldigt lovande och det är en himla skön känsla. Är verkligen sugen på att flyga rejält i vinter.

 

Coach Marty visade mig att youtube-klipp från en gigantisk stavhoppskonference som hålls i början av varje år i Reno, Nevada. Stavhoppare från hela USA och även andra delar av världen deltar, även elithoppare. Kända föreläsare kommer och pratar och i slutet av evenmanget är det tävling. Tävlingen hålls i en stor hall där det är flera stavhoppsmattor är uppradade och flera tävlingar pågår samtidigt. Så himla häftigt!!! Marty är väldigt sugen på att åka dit i år. Har jag inga tävlingar runt den 20 januari bangar jag knappast på att göra honom sällskap. Vilken fantastisk upplevelse det hade varit. Jag vill, jag vill, jag vill

 

Här kommer ett youtube-klipp från college-tävlingen


Har ägnat kvällen åt att kolla på Petrovs stavhoppsfilmer. 2 stycken 1-timmars filmer. Petrov är stavhoppets guru. Sergej Bubkas och Jelena Isinbaevas tränare, både är nuvarande världsrekordhållare i stavhopp på manliga respektive kvinnliga (för er som inte visste). Många intressanta övningar jag ska visa Coach, nya utmaningar i gymnastikhallen lär det nog bli.

Kommentarer
Postat av: Pappa

http://www.youtube.com/watch?v=M9q3i5lqmmg&feature=related

2011-10-07 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0