It was a great morning to be a vaulter

Solen lyste från en klarblå himmel och luften höll på att värmas upp när jag kommer till utomhusarenan 08.30 denna morgonen. Det var is på stavmattans överdrag, så det var uppenbarligen kallt i natt. Flagstaffvädret är så förundrande. Väldigt svårt att förutspå. Förra veckan var det kallt och det till och med snöade. Denna veckan har vi haft klarblå himmel och sommarvärme alla dagar.  Dock svårt att förstå hur temperaturen kan sjunka till under noll-sträcket under natten.
Med så vackert väder och stavhopp på schemat kan man ju inte bli annat än på gott humör. Med andra ord "A great day to be an vaulter" citerat från min träningskompis Simons T-shirt. Gårdagens vilodag fyllde sitt syfte, kände mig lätt och explosiv när jag hoppade - precis vad jag hoppats på. Dagens pass stärkte självförtroendet. Även om jag fått en mycket starkare tro på mig själv sen jag kom hit, så har jag fortfarande endel att jobba på. Jag är på rätt väg i alla fall.



Dagens visdomsord av Coach Duncan
"Don't let all the hard job be a waste of time. Never let your mentality stop you from doing something you are physically cabable of doing"



Dagens visdomsord av Joel
"You know you're doing something wrong when your vaulting feel comfortable"

Dags att ladda inför gymmet. Coach lovade att köra slut på mig.

Kommentarer
Postat av: pappa

What a commitment from all of you!

Impressive!!!

2011-10-16 @ 22:49:36
Postat av: Anonym

What a commitment from all of you!

Impressive!!!

2011-10-16 @ 22:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0