Helgsummering

Helgerna går så ruskigt fort, hinner inte ens med en kort liten blogg-uppdatering. Helgen som precis passerade var lugn och skön. Hade bara 30 min uthållighetsträning på träningsschemat så kroppen fick tid att återhämta sig. Mindre träning desto mer shopping blev det.
I lördags åkte vi till mallen. En av mina favoritaffärer, Pacsun, hade en bra rea och när det gäller rea är jag inte den som är sen på att spendera. En grå kavaj, två linnen, klänning, mössa och örhängen blev skörden och jag betalade 60 dollarför hela kalaset (ca 400 kronor). Kvällen avslutades med Sushi och frosen yoghurt. Triggades till att äta en hel matsked wasabi på Sushi-restaurangen. En härlig upplevelse när det känns som att näsan håller på att brännas bort.
Söndagen gjorde jag av med ytterligare pengar. Åkte till Pier1, en supermusig inredningsbutik där Rashida jobbar. Köpte den skönaste, mjukaste fil jag någonsin skådat, kunde verkligen inte släppa taget om den. Ljus, väggdekorationer och annat krimskrams slank också ner i påsen. Tackar min kära rumskamrat för personalrabatten!
Filt, träd och ljuslykta/hängare från Pier1.

Helgen är den tiden under veckan jag har tid att skypa med nära och känna där hemma. Får alltid så mycket kraft och energi av att byta några ord över datorn. Tack familjen, Maja & Ivar, Elli, Olivia och Elin för värdefulla samtal. De kommer ta mig igenom kommande vecka som bland annat bjuder på midterm prov i min business-klass.
Det var min en liten sumering av helgen så här på måndagskvällen.
Det blev en rivstart påden nya veckan. Med stavhopp på morgonen, matte-klass, 3 timmars studyhall och sedan direkt till träningspass nummer 2 som innehöll lyftning och cirkelstyrka. När jag äntligen kom hem på kvällen lagade jag till mig en kycklingwok och satte mig ner för att skriva färdigt min första uppsats. 3 timmar senare är jag äntligen färdig. Nu: sängen!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bara så du vet, jag är så grymt stolt över dig!

Kram//Pa

2011-10-18 @ 14:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0