Full rulle

Så har även denna helgen sprungit iväg. Sitter hemma med Rashida och irriterar oss över lägenhetens icke existerande varmvattten. Jag har gått runt svettig och äcklig hela dagen, känner mig så ofresh. Idag har varit en lugn dag, det behövdes efter gårdagen som gick i ett från klockan från morgon till klockan tio på kvällen då jag däckade helt utmattad i sängen.
Familjen Högardh har anlänt till Flagstaff. De ska vara här i två veckor på semester och jag måste erkänna att jag är avis på Carro som får träffa sin familj. Även om jag inte har tid för hemlängtan, så saknar jag min familj väldigt mycket. Men jag tror tiden fram till jul kommer gå fort. Jag ska ju till Maja i Florida om en månad och därefter är det bara dryga två veckor kvar. Högardharna tog med sig några av Sveriges gobitar - Kalles kaviar, Gevalia kaffe och saltlakrits. Så två dagar i rad har jag ätit ljuvliga äggmackor och druckit kaffe med välsmakande aromer.
Bebben har ju fyllt år också. Igår var det släktkalas på Hordavägen och jag var inbjuden över skype, så jag fick en liten känsla av delaktighet. Fick till och med se (men inte röra) hur gott pappas grillade kött såg ut att vara. Friidrottarna på förfesten ville också gratta lillsyrran så de sjöng Happy Birthday för henne.
Vår rescruit Brita Kintz var på besök under fredag och lördag. Verkar vara en trevlig och mysig tjej. Tog henne till en lagträff på fredagkvällen då alla nytillkomna i laget skulle göra något form av framträdande. Jag och Carro framförde en sketch om våra rumskamrater Rashida och Jenne. BLev lyckat och det verkade som de flesta skrattade.
Under lördagen var det Tequila Sunrise i stan. Jag var aldrig i downtown, men Rashida och Jenne åkte ner för några shoots klockan 9 på morgonen. Runt tolvsnåret kom delar av track-teamet över till oss för att förfesta innan fotbollsmatchen. En annorlunda upplevelse, dock höll jag mig borta från alkoholen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0