Hemlängtan

Den senaste veckan har jag drabbats av en riktigt jobbig hemlängtan. Saknar min familj, vänner, släkten och huset. Känns som att saknaden av Sverige blir större och större ju närmare hemresedatumet jag kommer. Jag vill hem hem hem. Försöker skypa och prata så mycket jag bara hinner med med människor hemma i Sverige. Men det räcker liksom inte till. Vill vara fysiskt närvarande hos mina älskade, omfamnas av kramar och bara låta tiden gå. Försöker intala mig själv att det verkligen inte är långt kvar. 4 och en halv vecka. Om en vecka åker jag till Florida och sen är det bara dryga två veckor kvar. Måste komma på något sätt att få tiden att gå riktigt fort. Fick brev från familjen i fredags. Marabou, Ahlgrensbilar och lite lösgodis samt lite tidningsutklipp, brev och foton. Blev så himla glad!!! Tyvärr försvann godis alldeles för fort...



Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu får du allt ge dig !

Ta en lång skön promenad till bokhandeln, köp en bra och ta vägen hem förbi en affär och köp lite frukt till en sallad. Köp mandel också och festa till med lite Toscacreme (smör, mandel socker tror jag). Också en stark kopp kaffe på det och ha det riktigt skönt. Kram /Pa

2011-11-15 @ 08:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0