Jag har tagit mitt livs näst viktigaste beslut...

...och det var inte lätt. Men nu känns det bra. Ingen ångest, ingen tvekan längre. Nu är det bara att köra på. Collegelivet känns plötsligt inte så långt bort.

I slutet på Augusti/början på september flyttar jag till Arizona och Flaggstaff. Jag ska gå School Of Business Northern Arizona University, i nuläget lutar det åt markteting som major. Sedan ska jag tävla och träna stavhopp för the lumberjackets som är skollaget.

Det var coachen, resurserna, den goa gemenskapen i laget och det soliga vädret som fick mig att välja NAU före Manhattan College. Visst hade New York varit fantastiskt, men jag åker till USA för friidrotten och vill få så optimala möjligheter som möjligt till utveckling. Det kommer jag få i Flagstaff. Coach Duncan verkar vara kanon och hans fru är gammal gymnast och barnen blir en härlig fanclub.

Nu ska återstår det bara att läsa igenom en massa papper och skriva under sen är saken biff. Känns så skönt att tiden efter gymnasiet inte längre är ett svart hål. Det har märkts av på träningen också, jag har fått en nytändning. Jag vet vad jag vill.


Kommentarer
Postat av: amanda

gud va underbart Lisa! Om det känns bra för dig känns det bra för mig! Vill bara ge dig en super mega kram just nu!!!!

2011-03-17 @ 22:37:03
URL: http://gladjeyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0