Grubblerier och sömnbrist

Är helt ur fas när det gäller sömnen. Klockan 3 inatt vaknade jag och började plugga biologi, störd tjej. Sedan gjorde jag ett fullhjärtat försök att somna om. Försökte med spikmatta och avslappningsskiva, men förgäves. Så här sitter jag nu, klarvaken 7.15 i ett tyst hus. Tre effektiva sovtimmar denna natt, heja! 

Mina tankebanor handlar i princip bara om skolval till hösten. Ena timmen känner jag mer för Flagstaff för att nästa timme ändra mig till New York. Jag står inför ett livsstilsval, vem vill jag vara de närmast fyra eller fem åren? Hur vill jag att mitt liv ska se ut?

Väljer jag Arizona får jag ett fantastiskt team och coach, campusliv, utmärkta möjligheter att utvecklas som friidrottare och en verklig amerikansk upplevelse.

Väljer jag New York får jag mitt efterlängtade storstadsliv, bra studier på en mindre skola, bättre möjligheter för kompisar att hälsa på och svenskt umgänge.

Pratade med Carro en timme igår, två tjejer med beslutsångest gör ju inte saken bättre. Jag vet att jag vill till USA men det är också det enda jag vet. Så förrvirrad. Jag behöver ta mig ett snack med oraklet Kristian Pettersson, världens bästa handledare (måste ju smöra för mitt MVG i projektarbete).

Idag blir det träning på vallen, fika med Olivia och Elin på stan och mat med mina kissar. Ser ut att bli en rolig dag, hoppas kunna lura sömnen med kaffe och aktivitet.


Kommentarer
Postat av: Kristian Pettersson

Oraklet svarar:

svaret på dina funderingar finns 3 minuter och 50 sekunder in på denna video (som för övrigt rymmer många visdomsord)...



http://www.youtube.com/watch?v=I5NAPZp2w-o



D.v.s. "On this one you are on your own"

2011-03-06 @ 09:26:39
Postat av: Emmy

Lisa jag förstår att valet är svårt. Men sätt dig ner och känn efter vad det är du vill mest, lyssna på kroppen den talar sanning hela tiden. Tänk på Arizona och känn efter hur kroppen reagerar i ett par minuter, sedan tänker du på New York och ser om känslorna är annorlunda... Så tar jag mina svåra beslut, för det handlar om vad du VILL och inte vad du BORDE. lycka till!

2011-03-07 @ 03:53:54
URL: http://emmyochfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0