Bäst under press

Min sysselsättning består i nuläget endast av plugg och träning. Har aldrig upplevt studiebelastningen så stor som den är nu. Och det är inte bara mängden som är större än någonsin, lärarna ställer högre krav än någonsin också. Kan inte göra någonting åt saken, det är bara att gilla läget. Se det som en utmaning. Ge mig fan på att jag inte ska ge upp när det är så lite tid som återstår av gymnasiet. Nu är det bäst under press som gäller.
En glad nyhet idag är att jag fick stipendie från Katedral på 1000 kronor för mitt projektarbete. Ett litet bidrag till min studieresa jag gjorde till USA. Tack!

och några som verkligen är bäst under press är ju VÄXJÖ LAKERS!
Ikväll vann de hemma mot Modo. I tredje perioden hade Modo minst 3 powerplayspel, jag trodde hjärtat skulle stanna. Men Lakers klarade trycket. 2-2 efter ordinarietid och förlängning. Jag satt som klistrad på SMPs liverapportering och bet på naglarna under straffläggningen. Men Ahlsenfelt i målet gjorde ett grymt jobb. Segern blev Lakers. Elitserien är nära.

(har inte sett någonting av matchen eftersom jag inte har TV10 men det var lika spännande för det)

Nu behöver huvudet vila,
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0