So long Flagstaff

Efter en kaffe med Coach Heinz pa ett mysigt Cafe downtown var det dags for mig att lamna Flagstaff for denna gang. Ar ganska saker pa att det inte var sista gangen jag besoker Flagstaff.

Tog en airportshuffle ner till Phoenix dar jag chackade in pa ett Hotell i statsdelen Tempe i Phoenix. Har ar det sommar och jag har ivrig som jag ar forvandlats till en krafta. Glomde att det tar ett tag for huden att vanja sig vid solen. Sprang en harlig loprunda pa Arizona State Universitys campus och trande lite styrka pa eftermiddagen. Och denna kvallen har jag shoppat pa Ross. Krille, du skulle aldrig tipsat om stallet. For jag spenderade rejalt med dollar. Fyllde mitt nyk;pta handbagage. Men tjena vad roligt det var. Var nog bra att jag var sjalv, for ingen hade statt ut med mig.  Kopte saker till alla i familjen faktiskt, till och med till dig Pappa. 

Pa vagen till Ross gick jag igenom ett ganska skumt omrade, ungefar som Araby i Vaxjo. Jag var allt lite radd. Nagra skumma typer som visslade pa mig, jag trodde jag skulle bli bade ranad och valdtagen. Men jag gick fort och hade Robyn pa hogsta volym i ipoden, sa jag klarade mig undan med hog puls. Kunde dock inte riktigt njuta av den goda hamburgarebn nar jag var framme. Men nasta gang blir det taxi.

Nu ar jag riktigt trott. Ska bli skont att sova. Ska upp och ga en morgon promenad imorgonbitti. Men da gar jag at andra hallet. Blir nog en runda pa campus. Kanns konstigt att inte har Carro hos sig langre. Hon befinner sig just nu pa Sothern Methodist University i Dallas.


Kommentarer
Postat av: Kristian pettersson

Hejsan kräftan! (solskyddskräm är kanske ingen dum ide, men efter vintern "istiden" här hemma förstår jag dig), gör oss alla lite lugnare genom att ta taxi nästa gång!! Det är förmodligen inte farligare än att gå genom Araby men är man själv ska man nog vara lite försiktigare... Kul att Ross föll i smaken (gissade nästan det), prova också mallen i Mesa (ta taxi) den som har ett matställe som heter "rainforest cafe", vågar mig på att gissa att även den skulle passa damen. Have fun, be safe Kristian:-D

2011-02-22 @ 08:27:29
Postat av: Anders Lantz

Kära Lisa,

Skräm inte livet ur morsan på det där viset.

Säg att du går på museer och i kyrkor i stället på din lediga tid i Phoenix:).

Ha det så kul och Rocka fett.

Kram// Pappa

2011-02-22 @ 09:37:01
Postat av: Bea

Hej Lisa! <3

Du verkar ha det underbart i usa.

Jag blir avunsjuk när du säger att du har solat, solen är framme här också bara att det är en aning kallt :)

Saknar dig faktiskt <3

puss och kram från din lillasyster Bea.

2011-02-22 @ 10:49:54
Postat av: mamma

Hej lilla Lisa!

Pappa är på jobbet och jag tror att han stimmar upp sig mer än vad jag gör. Men jag håller med Krille, ta taxi i dag och framöver. Jag har skrivit ut din bloggsida och ska åka och lämna den till Maja och Ivar, de undrar hur du har det. Kul att du trivs, du får verkligen uppleva mycket, det är kul att läsa. Var rädd om dig! Puss och kram mamma

2011-02-22 @ 12:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0