Det blir inte alltid som planerat...

Idag har varit en jobbig dag.

Hotelltelefonen ringer halv 7 pa morgonen och pa andra sidan ar pappa. Yrvaken som jag var hann jag inte mer an uppfatta vad han sa. Carro har blivit jattesju, halsfluss och kortelfeber. SHIT!

Hon ar fortfarande i Dallas, vantar pa att bli tillrackligt frisk for att klara hemresan. Jag onskar jag kunde vara hos henne just nu. Ge henne kuckelimuck-medicin, krama om henne och gora henne frisk. Det ar verkligen ett skrackscenario att bli sa sjuk pa andra sidan av atlanten. Men jag kanner Carro och jag vet att ar det nagon som fixar sig igenom detta sa ar det hon. Hon ar nog den mest envisa person jag kanner.

Jag far klara mig i New York pa egen hand, det ar inte mer med det. Ar det nagot jag lart mig under denna resan sa ar det att allt loser sig. Just looking from the bright side of life. Om jag nagon gang ska tatuera (vilket jag formodligen aldrig kommer ske) blir det nagot i stil med det.

Och hittills har allt faktiskt lost sig, trots att jag inte haft internet pa nagra dagar och flyget var forsenat och inte minst det faktum att Carro ar kvar i Dallas. Jag har kommit till New York och Manhattan College (An sa lange pa ratt sida viktgransen). Taxichaufforen som korde mig till skolan var en smarra katastrof, kunde knappt engelska och fragade mig om vagen (PUCKO!!!). Men tillslut hittade vi ratt och Maria Jangsten, som ar en av svenskarna pa skolan kom och motte mig.

Imorgon ska jag aka och traffa Mecca. Hur mitt schema kommer se ut de narmsta dagarna har jag ingen storra koll pa. Men HEY, det loser sig!

Det ar roligt att hora fran er darhemma har pa bloggen. Ska bli roligt att fa beratta mer i detalj om mitt aventyr.
Nu ar det dags for lite somn.

Caroline, jag tanker pa dig! Du har allt mitt stod. KRYA PA DIG!




Kommentarer
Postat av: mamma

Jag, har väl aldrig varit inne på facebook så många gånger som den senaste veckan. Vi här hemma tycker att det är fantastiskt kul att följa dig "over there". Pratade med Carros mamma i går kväll, de skulle försöka att boka om hennes hemresa.

Carros mandlar var stora som tennisbollar och hon hade drabbats av körtelfeber, verklig osis. Skönt att du är bland "kompisar" igen, ha det så kul "in the "big apple".

I love you, mum

2011-02-25 @ 07:46:57
Postat av: Pappa

Hej globetrotter!

Härligt att höra du klarar dig på egen hand.

Kör så det ryker och ha kul.

Kram Pappa

2011-02-25 @ 11:38:19
Postat av: Anna-Carin Högardh

Hej Lisa hoppas att du har det bra i stora staden. Du får shoppa för carro också.Vi har bokat om resan hem till fre 7.20pm,vi får se hur hon mår när hon vaknar idag klockan är nog bara 5 på morgonen nu. Det är roligt att följa din blogg och det kommer jag att fortsätta med(det är första gången jag har varit inne på en blogg,visste inte vad det var innan)Tack lisa nu har jag lärt mig något nytt.Kram anna-carin

2011-02-25 @ 12:24:12
Postat av: mamma

Hej!

Idag har Erica, Bea och jag varit på stan, de la band på sig för att inte köpa nya skor i väntan på vad du har köpt. Pappa har lidit med sitt ryggskott och varit hos kotknackare igen. Det bär av till Dalarna tillsammans med Jimmy i morgon och vasaloppet på måndag. Vi som är kvar här hemma ska fira Fanny i morgon.Puss

2011-02-25 @ 18:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0