Första december och snö

Gick till träningen i morse. Ingen snö på marken. Gick från träningen två timmar senare. Marken är snötäckt. Detta Flagstaff-väder, slutar aldrig att förvåna mig. Måndag, tisdag och onsdag har varit väldigt milda dagar och jag har sett många shorts klädda elever på campus. Men idag slog det om, det har snöat som bara den. Men solen har lyst upp tillvaron och det har inte varit sådär rysligt kallt, så jag klagar inte allt för mycket.

Såg första avsnittet av årets julkalender på SVTplay samtidigt som jag åt frukost i morse - första december-känsla på den. Det var mysigt, men jag föredrar att krypa ner i mammas och pappas säng tillsammans med resten av familjen och kolla tillsammans med dem. Det julmyset på decembermorgonen är nog något jag aldrig kommer bli för gammal för. Jag får försöka mysa till det på egen hand med SVTplay och julradio.se fram tills dess att jag kommer hem. Det ska nog få mig i någorlunda julstämning.

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi har inte hunnit med något "morgonmys" här hemma heller. Bea och jag hade dock "kvällsmys" och tittade på julkalendern. Den verkar mysig och barnen verkar gilla den. Det är en vecka kvar när du kommer hem och då lovar jag att vi myser tillsammans. Love you!

2011-12-02 @ 07:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0