This day deserves two posts. Part II - nighttime

Klockan är egentligen läggdags, men jag måste bara skriva om denna kvällen. Den har varit väldigt rolig och väldigt underlig...
När jag och Caroline gick in till ett hotell för att fråga om vägen träffade vi av en ren händelse Claudius. Han jobbar på hotellet och går junioryear på NAU. Han var väldigt trevlig och vi pratade ganska länge i lobbyn innan vi gick vidare. Precis när vi skulle gå frågade han om han kunde få våra nummer, han skulle hänga med och äta på buffalo wings senare ikväll. Eftersom nya bekantskaper knappast kan vara till någon skada tackade vi ja. Och klockan 19 hämtade han upp oss vid vår lägenhet och körde oss till restaurangen där vi träffade tre av hans kompisar. Vi hade en mycket rolig och flummig stund, efter att tag kom det fram att två av kompisarna var höga på marijana. Så det blev en hel del marijana snack medans vi njuta av kryddiga chickenwings.
Det visade sig även att Claudius har en massa ormar, ödlor och fiskar i sin lägenhet. Vi blev ju såklart väldigt nyfikna och åkte hem till hans lägenhet efter maten. TJENARE KUNGEN! Vilka skräckinjagande djur han har, dock väldigt fascinerande och et var nästan så jag var sugen att köpa en stor boaorm av honom (OBS! endast nästan).
Stört häftig känsla att ha en mysig boaorm runt halsen. Nya husdjuret kanske?
Känner mig riktigt modig som vågade snurra den där slangen runt min hals. Men jag föredrar nog trots allt en fri hals.
Hello Snakeman

Kvällen avslutades på bästa sätt. Skype med familjen där hemma. Så härligt att få berätta om min händelserika dag för dem samtidigt som de satt och åt frukost. Mamma gjorde en äggmacka med kaviar åt mig. Önskar det gick maila över den, lite kalles kaviar hade varit pricken över i:et en kväll som denna.
Nu ska jag slumra sött i några timmar.
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0