This day deserves two posts. Part I - daytime

Underbar dag. Idag har väldigt många bitar fallit på plats. Vi har jobbat effektivt och fixat både NATstudent-ID, mealplans, våra klasser och öppnat ett bankkonto på bank of america. PLUS att NCAA äntligen godkännt min eligibility status så att jag kan få mitt scholarship släppt. En sten släppte från mitt hjärta när jag loggade in där idag och upptäckte att jag är helt grön.

Efter att vi fixat alla de där viktigheterna jag nämnde ovan började dagen ta fart på riktigt. Det började med att jag och Carro tog en paus på starbucks, jag fick min efterlängtade kaffe och Carro iste. Just idag övade sig en massa ny personal på att göra olika drinkar som de sedan gav ut gratis. Eftersom gratis är gott tog jag och Carro för oss ordentligt. Hur gottiggt som helst. Vi fick milkshake med smak av choklad, jordgubb och grönt te samt olika latte-drinkar. Man tackar som ödmjukast för det all trevlig starbucks-personal.
Starbucks-frossning pågår

När vi laddat batterierna begav gick vi till banken för att det fixa det sista på dagen to do-list. Efter någon timme hade vi lyckats även med det uppdraget. Stolta och nöjda bestämde vi oss för att ta vägarna förbi Walmarts för att köpa lite mat och nödvändigheter. På parkeringen träffade vi Shaun och Rob, de austrlienska tennisspelarna. Eftersom de också skulle till Walmarts handlade vi tillsammans. Efter ett tag kom jag och Carro på att vi inte kommer orkar bära hem allting vi köpt. Så efter vi betalat tog vi kundvagen till austrliensarnas lägenhet. Shaun har bil och snäll som han är körde han hem oss till lägenheten. Vi hade några riktigt roliga timmar och ägnade en hel del tid åt att skratta åt varandras dialekter. Så roligt, spännande och givande att knyta nya kontakter.
Schysta killar som bär kundvagnen med våra varor i


Tror minsann vi börjar känna oss tillfreds i vår nya tillvaro. UNDERBART!



Kommentarer
Postat av: Anna Höög

Jag ryser av all läsning! Ni är så grymma :D

2011-08-25 @ 11:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0