Orientation week

för internationella elever startade idag. Så idag har jag varit en i mängden av förvirrade utlänningar i ett nytt land. Det har känts ganska befriande. Träffade till och med några svenskar som vi bytte nummer med. Kan vara bra att ha när vi blir trötta på alla amerikanare. Sen träffade vi två australienska tennisspelande killar som var väldigt trevliga. De hade ganska bra koll på hur det funkar med telefoner, telefonnummer och abonnemang här, så de ska hjälpa oss skaffa ett bra telefonabonnemang här.
Idag åt vi lunch i en av de två matserveringarna som finns på skolan, the düb. Det finns alltid flera olika maträtter att välja mellan och på torsdag börjar våra id-pass gälla så att vi kan äta alla mål där. Även om vi förmodligen kommer tröttna på maten efter ett tag ska det bli skönt att slippa laga sin egen mat i början när det finns tusen andra saker att tänka på.
Eftermiddagen var inte lika trevlig och kontaktknytande som förmiddagen. Jag och Caroline var tvungna att göra ett matte-test. Resultatet visar hur stor vår kunskap i matte är och vi placeras in i olika klasser efter resultatet. Måste säga att testet var väldigt svårt. Fick gräva länge i mina begravde matte D kunskaper för att lyckas svara på frågorna. Det mesta kände jag igen, men mycket är tyvärr glömt. Läskigt hur fort man glömmer sina kunskaper man slitit så hårt med. Slutresultatet blev 60%, om det är bra eller dåligt resultat vet jag inte.

Fortfarande kan jag verkligen inte säga att jag har koll på läget, men kollen är i alla fall en gnutta bättre sen igår.
Nu ska vi på säng jakt. Längtar så mycket efter en egen säng.

Kommentarer
Postat av: Anders Lantz

Så stolt över dig !

2011-08-23 @ 14:14:05
Postat av: Du är duktig di Lisa. Hemma flyter livet på, idag har hela klassen varit hemma hos mig och ätit morötter, majs och solrosfrön. Det har varit en solig dag

2011-08-23 @ 17:35:34
Postat av: oj då skickade iväg för tidigt. Några badade och andra lekte och testade din longboard och något spel de hittade på ditt rum.

2011-08-23 @ 17:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0