Min framtida träningsmiljö

Idag har jag varit och träffat Coach Duncan, min tränare här i Flagstaff. Han visade mig runt i det nybyggda träningscentret. Vi kunde inte se detta i när vi var här på vår rekryteringsresa i vintras eftersom det höll på att renoveras. Nu är det nästan klart och resultatet är riktigt imponerande. Bakom de inglasade fönstrerna ligger ett gigantiskt gym med alla olika träningsmaskiner man kan tänka sig. Och på nedervåningen har har tjejernas friidrottsteam ett alldeles eget omklädningsrum med stora skåp och luftiga ytor. Jag kaninte säga annat än att jag är imponerad. Dessutom kommer jag ocg de andra stavhopparna få träna gymnastiki en riktig gymnasiksal två ggr i veckan. Även om det är 7 till halv 9 på morgonen (endast då vi kan få tillgång till hallen) ser jag verkligen fram emot det.
NAU utomhusarena endast för friidrottare. Bergstoppar och blå himmel i bakgrunden, går det få vackrare träningsmiljö?


Endast för women's track


Coach Duncan och en storskärm som är till för att analysera teknik.


Gymnastikhallen, all utrustning en stavhoppare behöver finns där.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj, verkligen imponerande !

2011-08-25 @ 13:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0