2nd day in Flagstaff

Herre Jösses! Vad mycket som behövs fixas och donas. Försöker ta en dag i taget och inte stressa upp mig så mycket över den långa to-do listan. Idag har jag fixat amerikanskt number. Happy hour - Huvudvärk på köpet. Man tackar! Allt är så komplicerat och när man inte förstår språket till 100% blir det ännu värre. Jag hade tänkt köpa en Iphone idag. Men det var ju svårare än vad jag trodde. Månadskostnaden för ett abonnemang är väldigt hög, ungefär 600 kr och jag kan inte blockera abonnemanget när jag är hemma under sommaren. Allt verkade så himla förvirrande och med blodsockret nere i tårna slutade det med att jag gick från affären med en tråkig LG telefon. Dock fick jag mitt amerikanska nummer, vilket var det viktigaste för tillfället. Nu har jag i alla fall en telefon som fungerar att kommunicera med. Jag tänker ha den ett tag nu i början och fortsätta min Iphone-jakt när jag har tid och energi.
När vi kom till lägenheten slocknade jag i sängen. Helt slut, både i kropp och huvud. Det blev sushi till kvällsmat idag. Jenne tog oss med till en kanonbra sushi-restaurang downtown. På söndagar samt alla dagar mellan 15 och 18 är det happy hour det, vilket innebär halv priset på utvalda maträtter. Vi år oss mätta och betalade bara 5 dollar efter dricks. Ett bra avslut på dagen.
Jetlagen håller i sig. Klockan är bara 21 här och trots min nap för bara några timmar är jag trött. Nu släcker vi snart lampan. Klockan ringer 05.30 imorn. Orientation week.. YAAY! Nu bröjar det.
Natti Natti!

Kommentarer
Postat av: Josse

jag måste ju bara lägga en kommentar.

vaaaad jag ÄLSKAR att du ska köpa iphone.. :D

vem hade rätt? vavava? ;)

2011-08-22 @ 15:52:50
Postat av: Frida!!!

Haha :) som du tjatat om denna iphone, och vi som tipsat om alla appar du MÅSTE fixa! Men du får hålla utkik efter bättre erbjudande. Halllååååå liksom, USA måste väl kunna bjuda på bättre priser än så! Känns skönt att du mår bra vännen, Puss!

2011-08-22 @ 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0